Luisi & Anne-Sophie Mutter
DR Koncerthuset, Ørestads Blvd. 13, 2300 København, Copenhagen Kort
fim. 20.05.2027 19:30
Stjerneviolinisten Anne-Sophie Mutter vender tilbage til DR Symfoniorkestret med en helt ny tripelkoncert, bestilt af bl.a. DR hos den unge iranske komponist Golfam Khayam.
Sammen med to særligt udvalgte musikerkolleger præsenterer Anne-Sophie Mutter den europæiske premiere på det nye værk i Koncertsalen, inden de tre solister sammen med DR Symfoniorkestret og Fabio Luisi tager på turné til nogle af Europas førende koncertsale.
Aftenen byder også på Tjajkovskijs 6. symfoni, hvis kraft, udtryk og originalitet stadig er overvældende. Symfonien blev komponistens sidste, og det er uden tvivl den mest følelsesintense og kraftfulde symfoni, han skrev – fuld af både charme og ømhed, ild og tragedie.