HEXJAKT + SIGNO ROJO - NKPG
Rumpan Rockbar, , Norrköping Kort
fös. 04.09.2026 18:00
4 September blir det doom och sludge gig med Hexjakt och Signo Rojo!
Banden spelar mellan kl 20-23
Biljett: 80 kr
OBS Biljetter köps enbart i entrén så se till att vara på plats i tid.
Efterfest från kl 23:00. Då krävs ingen biljett.
18 årsgräns, inga undantag.
HEXJAKT
Ett doom metal-band som blandar blytunga riff, mörk atmosfär och klassisk heavy metal till ett massivt och melodiskt sound. Med influenser från traditionell doom och stoner skapar bandet musik som rör sig mellan det hypnotiska och det explosiva — lika mycket känsla som tyngd.
Recensioner har beskrivit bandets musik som:
”Massiv och hypnotisk doom”
”Tunga riff med episka melodier”
"En perfekt balans mellan klassisk doom och modern tyngd”
”Atmosfäriskt, mörkt och fullständigt kompromisslöst”
https://open.spotify.com/artist/2HgMgKzgLwCZjdMA7iyfyU?si=jSoCPjZBSfa8x9YCSV4x7A
https://instagram.com/hexjaktband
https://facebook.com/hexjaktband
https://hexjaktband.com
SIGNO ROJO
Från Karlshamn tar dom med sig sludge-metal, blandar upp med hardcore-punk och sprinklar lite prog-rock på toppen. Kvartetten bildades 2009 och har gett ifrån sig en del drös med låtar.
Senaste skivan 'There Was a Hole Here' släpptes 2023 på Majestic Mountain Records och under 2026 kommer den följas upp av en ny! Singeln 'Growth' från kommande plattan finns ute att lyssna på redan nu!
Fun fact: Hampus från Hexjakt var med och startade Signo Rojo.
https://open.spotify.com/artist/5NDCT0LD3UWaTNEBoGC4er
https://www.instagram.com/signorojo
https://www.facebook.com/signorojo
https://www.signorojo.com
Flytjendur
-
HEXJAKT♠️ Doom/Stoner/Sludge from Sweden ♠️
Booking inquiries: Aeternum Concerts.
https://www.facebook.com/aeternumconcerts/
Any other requests via email or social media.
info@hexjaktband.com
Members:
Hampus : guitar/vocals
Toni : bass/vocals
Dan : drums