Åge Sten Nilsen & The Show Must Go On - Lillestrøm kultursenter
Lillestrøm Kultursenter, Kirkegata 11, 2000 Lillestrøm, Norge, Lillestrøm Kort
fös. 22.01.2027 19:00
Gikk du glipp av forestillingen i mars eller har lyst til å oppleve det hele en gang til? Åge Sten Nilsen kommer tilbake til Lillestrøm kultursenter med sin Queen hyllest.
Gled deg til å oppleve det mange mener er Nordens beste Queen-tolker, Åge Sten Nilsen, med sitt ensemble fra «The Show Must Go On». Denne gang vil de sette fokus på perioden for 50 år siden. Mange vil nok hevde at gruppens største klassikere ble skapt på denne tiden!
QUEEN er et av den moderne musikkhistoriens største band. Filmen «Bohemian Rhapsody» og musikalen «We will rock you» har vært med på å holde musikken, og bandet, levende og aktuelle for generasjoner frem til i dag.
Men det var for 50 år siden det virkelig tok av! Etter deres første store internasjonale singlehit «Killer Queen» (fra albumet «Sheer Heart Attack» fra 1973) ga de ut sitt fjerde-, og virkelig store gjennombrudds-album «A night at the Opera» i november 1974. Nesten et helt år senere, i oktober 1975, ble albumets største klassiker «Bohemian Rhapsody» gitt ut som singel (vokalist Freddy Mercury måtte kjempe hardt for å få denne utgitt som singel da verket var nesten 6 minutter langt, og ingen hadde tro på at den ville få radiospilling. Vel, ingen har angret på denne utgivelsen siden...).
Gigasuksessen var et faktum!!
Samtidig med dette jobbet bandet med sitt neste store album, «A day at the Races», som kom ut desember 1976. I denne perioden (1974-1976) skapte bandet noen av sine vakreste ballader («Love of my life», «You take my breathe away»), kuleste rockelåter («Tie your mother down», «I’m in love with my car»), største hymner («Somebody to love», «The Prophet Song», «Teo Torriate» og «Bohemian Rhapsody»), samt at de viste sin allsidighet med varieté låter («Seaside Rendezvous», «Lazing on a Sunday afternoon» og «Millionaire Waltz»).
Perioden kan med rette kalles Queens første Golden Era!
ÅGE STEN NILSEN og hans bandmedlemmer hadde sin Queen Golden Era fra 2007 til 2017 da de turnerte hele landet med Norges største tribute-show «The show must go on – en storslått hyllest til Queen». Over 500.000 mennesker så show-serien, og Åge Sten Nilsen ble av pressen hyllet som Skandinavias beste Freddie Mercury tolker! Åge har siden den gang gjenforent sitt legendariske band WIG WAM, som gjennom tema låten i HBO MAX serien Peacemaker, «Do Ya Wanna Taste It», har fått en ny renessanse med turneer og festival engasjement i USA og Skandinavia.
Nå skal Åge igjen på veien til norske kulturhus for å hylle sine store idoler i en ny, eksklusiv versjon av «The show must go on!» Denne gangen for å gjenoppleve de store klassikerne fra perioden 1974-1976. Men publikum vil selvfølgelig også få en «Best of»-avdeling med noen av de største hitene – i en finale med stor allsangs garanti!!
Flytjendur
-
THE SHOW MUST GO ON - ÅGE STEN NILSEN - En showkonsert hyllest til QUEENEn visuell showkonsert hyllest til Queen og Freddie Mercury med Åge Sten Nilsen og ensemble
-
Aage Sten NilsenAGE STEN NILSEN'S OFFICIAL FACEBOOK PAGES.
The voice of WIG WAM and AMMUNITION