The Good The Bad and The Zugly + special guest: Amulet // Folken
Løkkeveien 24, 4008 Stavanger, Norway, Løkkeveien 24, 4008 Stavanger, Norge, Kort
fös. 30.10.2026 21:00
Storsalen
Akvariet åpner kl 18:00
Dører 20:00
Konsertstart 21:00
Aldersgrense 18 år eller med verge
The Good The Bad and The Zugly (GBZ) startet som bastardbarnet fra 90-tallets punkscene i Oslo – unge sjeler som bar faklen videre etter Turbonegro, Gluecifer og Anal Babes. De minnet oss på en tid da punkrock var et løfte om infantil nihilisme og rendyrket, ondskapsfull moro.
Nå, etter seks studioalbum og et tiår med beryktede liveopptredener, har de en gang så virile nordmennene krasjet inn i det uunngåelige vogntoget som er middelalderen. For et hvilket som helst produktivt punkband skulle man tro dette betydde den sikre død – drukning i selvmedlidenhet, bleieskift, heteronormativ mannlig usikkerhet som følge av endrede kjønnsroller, boliglån, ekteskap og fysisk forfall.
Selv om mye av dette fortsatt stemmer, virker det som om den bekmørke, satiriske humoren som alltid har preget GBZ bare får ny næring fra bitterheten som vokser i disse fem hemoroidebefengte skrottene. Låtene blir raskere, riffene grovere, vokalen mer desperat – og låttitlene, som GBZ alltid har fått ros for, er mer treffsikre og latterlige enn noensinne.
https://zugly.no
Det legendariske bandet Amulet er kjent for sin voldsomme energi i kombinasjon med sterke låter. Vi snakker hardcore-punk fra absolutt øverste hylle: det låter presist men groovy – det er hardtslående og deilig catchy!
Amulet (1993-2007) ga ut fire album i sin karriere. Kvintetten turnerte i Europa, UK og USA. De hadde sin avskjedskonsert på Øyafestivalen i 2007. i '21 og '23 hadde Amulet gjenforeningskonserter i forbindelse med tjueårsjubileumet til sine album “Freedom Fighters” og “Danger Danger”.
Flytjendur
-
FolkenStudentenes kulturhus og hele byens konsertscene siden 1988.
-
The Good the Bad and the ZuglyThe Good the Bad and the Zugly (or GBZ) is the bastard child of the 90s Oslo scene in Oslo, these young men carry the torch of Turbonegro, Gluecifer and Anal Babes and remind us of a time when punk rock was a promise of infantile nihilism and pure vicious fun! With pitch black humor, words of wisdom and Europe's best song titles, Norwegian punk rockers The Good the Bad and the Zugly have built a dedicated following with their blend of panoramic scandi-rock, tongue-in-cheek 90s rock and catchy skate punk. The band started their career with bunch of out of print 7"s before the release of debut album "Anti World Music" in 2013, "Hadeland Hardcore" in 2015 and "Misanthropical House" in 2018. The latter one got the band a Norwegian Grammy for best rock album in 2018. In 2020 they followed up with the album Algorithm & Blues. April 8th, 2022, they released "Research and Destroy" which awarded the guys with a new nomination for the Norwegian Grammy for best rock album 2022. In 2024 the guys are back with some long-hidden gems from the past. A wonderful new bouquet of contemptuous elegies, a collection of B-songs that never made the list when assembling tracks for previous albums. And as such we unleash a "Decade of Regression" . 2025 sees them return with another album. Stay tuned.
-
AmuletAmulet was a hardcore punk band from Oslo, Norway. Here past members will post memorabilia and other