Flytjendur
-
STAUTwww.staut.no
-
VassendgutaneVassendgutane is a country-band from Møre og Romsdal, Norway. The band was formed in 1996 and they make their own melodies and texts. They mostly sing about the life on the country. They have released the following CDs:
”Pylse og konjakk” (2000), ”Gi clutch” (2002, ”Ungkar med dobbelseng” (2005) and "XO" (2008). Universal Studios Norway offered them a contract, but they refused.
The band:
Alf Rune Melby (Steelguitar)
Ernst O. Brune (Accordion)
Arthur J. Bjørdal (Vocal and Guitar)
Kim Lillestøl (Drums)
Sindre Aam (Vocal and Bass)
Rune S. Brautaset (Vocal and Guitar)
Frank Utgård (El-guitar and Chorus)
-
D.D.E.
A chart-topping, award-winning Norwegian rock band best known for songs most people in Norway knows, along with the bands lively concert performances. D.D.E. made their album debut in 1993 and broke through to mainstream success in 1995 with their third album, the live recording "Det è D.D.E.". Founded in 1992 in Namsos, Norway. Bjarne Brøndbo (vocals, accordion), Frode Viken (guitar, died in 2018), Arnt Egil Rånes (guitar), Eivind Berre (bass), Bård Jørgen Iversen (keyboards), Eskil Brøndbo (drums), Terje Tranaas (keyboards, 1992-2002), Daniel Viken (guitar, replaced his father in 2018). The band made its album debut in 1993 with Rai-Rai, followed by Rai 2 in 1994. The band's third album, the live recording Det è D.D.E. (1995), was a breakout hit, steadily rising to number two on the Norwegian albums chart and charting for a whopping 47 weeks overall. The follow-up album, Det Går Likar No (1996), a studio effort, capitalized on the band's newfound fan base and topped the Norwegian charts for eight weeks. Like its predecessor, it charted for nearly a year's time. In acknowledgement of D.D.E.'s breakout success in 1995-1996 with Det è D.D.E. and Det Går Likar No, the band was awarded a Spellemannprisen in 1996. Practically all of D.D.E.'s subsequent album releases were Top Five hits, several of them chart-toppers, including Ohwææææh!!! (1998), Vi Ska Fæst - Aill' Mot Aill' (2001), and No Går Det Så Det Suse (2007).
-
Plumbo
Plumbo blander sjangere som folk, country, pop og rock, og musikken betegnes ofte som festrock. Musikken er ment for å lage gode stemning, enten man er i bil, på fest, eller på jobb. Plumbo er et rutinert liveband, med bredde, variasjon og ikke minst godt trøkk. Pur spilleglede, scene-entusiasme og høy allsangfaktor kjennetegner Plumbo konsertene. Bandet vant spellemannsprisen for årets hit i 2011, og siden har musikken blitt allemannseie, med appell til tre generasjoner.
-
Too Far Gone
Too Far Gone er omtalt som Norges beste countryrock-band, og slo for alvor igjennom i 1998 med hiten ”Zetor`n”. Etter det har det gått slag i slag med høye listeplasseringer, radiolisting, tv-opptredener, omfattende turnering i hele landet for fulle hus, to gullplater og ikke minst stor aktivitet på nettsteder som Facebook og Youtube. Oktober 2013 kom bandet med sin 9. cd utgivelse, Norge rundt i 20 år. På denne jubileumsplaten fikk bandet med seg en rekke kjente artister som tolket Too Far Gone på sin helt egen måte. Dette var artister som Elg, Hans Bollandsås, BECCA, Martine Rygvold, Petter Wavold, Geir Rune Engan, Ottar "Big hand" pluss 1993 og 1997 utgavene til Too Far Gone. Alt dette I tillegg til 2 helt nye TFG låter. En artig bonus er ny-innspillingen av Zetor'n der alle 3 TFG vokalistene fra 1993 og fram til dagens utgave er med. Den første radiosingelen "Gal Ætte dæ" spilles gjevnlig på radio. TOO FAR GONE består av 5 dyktige musikere: Børge Rømma (vokal), Kåre Andreas Lund (Kal) (bass), , Ola Buan Øien (gitarer), Anders Stensås (trommer), Arild Følstad (Tangenter) Manager og bookingansvarlig er Per Evjen http://www.toofargone.no http://www.myspace.com/toofargoneweb Hele Norges countryrock band!
-
Halva PrisetHalva Priset: Vokalist og låtskriver, Petter Bjørklund Kristiansen, valgte å legge "Katastrofe" på hylla. Etter noen hundre millioner streams, førsteplass på Spotify og utsolgte konserter i både Norge og Sverige så var det slutt. Savnet etter samfunnshus, konsert-scener langt inn i skogen, bil-treff og låvefester kom omtrent like fort som forventet. Så. Da blei det nytt band da: Halva Priset. De samme gutta som har reist sammen de siste årene, men nå i ett nytt og felles band. Her rendyrkes vår elsk for alt det som er bedre utenfor Oslo: Festene, musikken, naturen, folka, bilene, butikkene.....den lista kunne blitt lang! Gi oss et festlokale så langt nord for Sinsen du kommer, så lover vi å sette fyr på lokalet med drikkeviser som forhåpentligvis får deg i godt humør. Halva Priset er: Petter Bjørklund Kristiansen - Vokal og låtskriver. Emil Haglund - Gitar og vokal Hans Marius Indahl - Trommer Lars Støvland - Trekkspill og piano Andy North - DJ Booking: svein@artistpartner.no "Jeg er født og oppvokst i Fredrikstad, mellom to bondegårder, i et skogholt i Onsøy - at jeg savner og skal tilbake dit, tror jeg man hører ganske godt i låtene. by:Larm, selvdyrket veganermat fra Grünerløkka og månedskort på trikken blir for meget for en enkel Østfolding. Og, ja - Østfolding. Ikke noe Viken-tull. Østfold heter det" - Petter.
-
Sjuende far i husetBygderockband fra Inndalen.
Booking: svein@artistpartner.no
-
Crashville
Bygdeband frå Ørsta som syng om livet på bygda, traktorer og gamle feite rånebilar. Med hitlåtar som PØBEL, 30-06, Bygdas Rebell og Solo & 60 feier de over landet med allsang og bygdefest-stemning. Med festlåtar på dialekt blei bandet fort ein suksess! Fulle hus, fulle turnèlister og høg allsang på konsertane er stikkord som går igjen. Crashville har på mange måter blitt eit ikon på skikkelig bygdefest-stemning. Når karane i Crashville kom ut med singelen «PØBEL», tok det fullstendig av for bandet. Og med påfølgande musikkvideo filma på det legendariske Esso-taket i Ørsta, rånarane på 80-90 tallet sin andre heim, var gjennombruddet eit faktum. Låta og musikkvideoen fekk massiv oppmerksomheit blant alle som liker bygdemusikk, og rånerane trykte songen til sitt hjerte. Denne låta om PØBELEN blei bandets første store hit, og er ei stor årsak til at Crashville har blitt eit ettertrakta konsert og festivalband! På konsert med Crashville kan du forvente allsang, stor speleglede, stemning som løfter taket og eit lysshow det gnistrar av… Det er bare og la seg rive med! Dette er gutar som elskar livet på bygda, traktorar og slitne gamle volvo 240’ar. Og når Crashville er ute på veien i sin kvite turnèbuss, er de «Pøblar på tur».
-
Anne Fagermo
Anne Fagermo har lenge vært et navn å merke seg – nå er det på tide at alle hører etter. Artisten fra midt-Telemark står klar til å innta den norske musikkscenen med fullt trøkk når hun nå kommer med sitt etterlengtede debutalbum «Spillet er i gang». Albumet slippes 3. oktober, og markerer starten på noe helt spesielt innen norsk americana og country-rock. Med seg har hun Akerhaugen Band –Sammen leverer de en rå musikalsk pakke hentet rett fra hjerte av Telemark. Her snakker vi ikke bare musikk – dette er en opplevelse! Anne Fagermo har allerede gjort seg bemerket som en vokalist i særklasse. I tillegg til stemmen, er det låtskrivingen hennes som virkelig skinner – med ærlige tekster og sterke melodier. Spillet er i gang blir et album som oser av kvalitet og kjærlighet til sjangeren – Dette prosjektet er i ferd med å bli en av årets store musikalske overraskelser. Følg med – og ikke gå glipp av sjansen til å se Anne Fagermo & Akerhaugen Band live. Det kommer til å blåse deg av banen.
-
Bare AndyBare Andy:
En mild sommerbris året 2022, blåste liv i det som så ut til å være et døende artistprosjekt som først startet tilbake i 2020. Dette ble også året Bare Andy pakket bagen og flyttet til Oslo for å satse alt på en artistkarriere. Dersom du er på TikTok har du garantert fått med deg låtene «Love songs» og «Som om ingen ser meg» som begge ble anbefalt av urørt, og gjentatte ganger spilt på P3 og P13.
Men det stopper ikke der for Bare Andy. I 2023 ser han frem til å gjøre det han elsker aller mest - å stå på scenen og spille for fansen. Med soloprosjektet Bare Andy, utfordrer artisten dagens populærmusikk med sine gjennomtenkte og meningsfulle sangtekster.
Bare Andy ser på seg selv som en singer songwriter, selv om mange sikkert ville kategorisert musikken hans som melodiøs rap. Han skriver alle låtene sine på norsk, og her kan man avsløre at han har røtter både i Stavanger og på Sørlandet. Alle produksjoner blir også gjort av artisten selv. Musikken har lenge vært hans sterkeste uttrykksform, og hans meningsfulle sangtekster, og urbane og beat-baserte produksjoner treffer han et bredt publikum.
Med seg på scenen han med seg Mathias Turøy på bass, Idar Rolland på trommer og Ole Markus Bråthen på keys. Med dette stjernelaget på plass, kan man forvente intet mer enn god stemning!
-
MadeléneVokste opp blant sau, fjell, skoger og gammal sagflis.