Britt-Synnøve Johansen - "Kveldslys"

Britt-Synnøve Johansen - "Kveldslys"

Kirkegata 36, 4006 Stavanger, Norway, , 4006 Stavanger Kort

lau. 03.10.2026 14:00

En av Norges vakreste stemmer er snart ute med nytt album. Nå kommer Britt-Synnøve Johansen til Musikkstuen Påfyll.

“Kveldslys”. Smak på ordet: Det går mot kveld. Det mørkner. Men det finnes fremdeles lys. Et lunt, mykt lys.

Britt-Synnøve Johansen er den vesle kvinnen med den store stemmen og en formidlingsevne av de sjeldne. Hun har sunget Edit Piaf på norsk, tango på norsk, egen og andres musikk full av store følelser.

På sin ny utgivelse “Kveldslys” er stemningen roligere, tekstene modne, vemodige og ettertenksomme.

Men varmt og uendelig vakkert er det fremdeles.

Som en kveld i lunt lys.

«Kveldslys» er spilt inn live med svært dyktige og dedikerte musikere. Det er et sårt, nært og ærlig album. Som sjanger er dette norske viser, men albumet strekker seg mot både franske chansons, jazz og americana. Samtidig.

Britt-Synnøve er kjent for å bergta sitt publikum. Med «Kveldslys» er Britt-Synnøve igjen klar for å dele med publikum sanger og historier vi alle kan kjenne oss igjen i.

Tekster: Britt-Synnøve Johansen

Melodier: Ragnvald Wernøe

Musikerne:

Rasmus Solem: Piano

Magnus Rød Haugland: Kontrabass

Torbjørn André Bilstad Olsen: Strengeinstrumenter

Start kl. 14.00

Dørene åpner kl. 13.00

Flytjendur

  • Britt-Synnøve Johansen
    Britt-Synnøve Johansen

    I’m a Norwegian artist mostly known for my interpretations and translations of Edith Piafs music («Mot himmlen i Paris» 2002). I started my professional career as Norways representativ in The Eurovision Song Contest. Since then I have several releases, such as «Skyt meg med tre roser – tango på norsk» (2010), «Baleame con tres rosas» (2011), og «På reis, på reis – sigøynermusikk på norsk» (2017) and «Mørk salong», 2022. Together with John Lilja and Johan Egdetveit, I was in 2015 nominated for the Norwegian music-reward «Spellemannsprisen» for our release «Skakke Sanger». New album out now: «Kveldslys». Being quite soft and mournful, this album is in many ways different from my previous releases. As «Mørk salong» it is recorded live in studio.